-
آرشیو :
نسخه پاییز 1401
-
کد پذیرش :
1409
-
موضوع :
فناوری اطلاعات
-
نویسنده/گان :
| الهام شاهی
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل پذیرش فناوری (TAM) با رویکرد اینترنت اشیا می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان دانشگاه خوارزمی شعبه کرج است . نمونه آماری این پژوهش 169 نفر می باشد که از طریق فرمول کوکران و به روش تصادفی طبقه ای انجام گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه که مشتمل بر 35 گویه بود، استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن به تایید 30 تن از متخصصین رسید و پایایی آن در یک آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی برای تمامی متغیرهای مورد بررسی بالاتر از 0.7 به دست آمد که در حد قابل قبولی میباشد. برای ثبت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS و آزمون رگرسیون استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که سهولت استفاده ادراك شده، سودمندی ادراك شده، آگاهی و اعتماد مشتریان در قبال استفاده از اینترنت اشیا در خانههای هوشمند بر پذیرش اینترنت اشیاء در خانههای هوشمند تأثیرگذار است.
-
لیست منابع :
[1] فرازمند عاطفه، احمدی سروش (1394). اینترنت اشیا و کاربردهای آن. اولین همایش ملی کامپیوتر، فناوری اطلاعات و ارتباطات اسلامی ایران.
[2] خدمتگزار حمیدرضا (1394) بررسی نقش اینترنت اشیا در سیستمهای مدیریت دانش (مورد مطالعه: مدیریت عملکرد کارکنان شهرداری یزد)، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 7، شماره 3.
[3] دهقانان حامد، شاه محمدي نرگس (1392) شناسایی و رتبه بندي عوامل موثر بر قصد استفاده از موبایل بانک، مطالعات مدیریت فناوري اطلاعات، سال اول، شماره 4.
[4] فلاح اصل زهرا، عبدالوند محمد علی (1393) ارزیابی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در میان مشتریان بانکهای دولتی و خصوصی مناطق 22 گانه شهر تهران، مجله مدیریت بازاریابی، شماره 29.
[5] اکبری محسن، اصیل نوپسند سید محمد، زاهدفر کامران، ناصری سحر (1393) بررسي تأثير مجذوب شدن و ويژگيهاي وبسايت بر رضايت و استفاده كاربران از شبكههای اجتماعي (مطالعه موردي: فيسبوك)، فصلنامه علمي- پژوهشي تحقيقات بازاريابي نوين، سال چهارم، شماره دوم، شماره پياپي 13.
[6] نوروزی حسین، عبدالله پور سجاد، مهذبی مهدی، موسوی علیرضا (1393) بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در بین گروههای مختلف مشتریان سیستم بانکی (مطالعه موردی: مدیریت شعب منطقه4 بانک ملت) فصلنامة توسعة مدیریت پولی و بانکی، سال دوم، شمارة 5.
[7] احمدی اسماعیل، احمدی قالتی الهام، شفیعی محبوبه (1393) ارائه مدلی برای سنجش رضایت از خدمات الکترونیکی بانک ملت، فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطالعات سال سوم، شماره 10.
[8] هاشمیان مژده، عیسایی محمدتقی (1390) بررسی و شناسایی عوامل کلیدی حیاتی در پذیرش همراه بانک توسط مشتریان، تحقیقات بازاریابی نوین، شماره سوم.
[9] ملکان مریم (1391) عوامل موثر بر پذیرش خدمات موبایل بانک توسط مشتریان بانک سپه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
[10] Zhang, L., Atkins, A. & Yu, H. (2012). Knowledge Management Application of Internet of Things in Construction Waste Logistics with RFID Technology. International Journal of Computing Science and Communication Technologies, 5(1): 760-767.
[11] Zorzi, M., Gluhak, A., Lange, S., & Bassi, A. (2016). From today's intranet of things to a future internet of things: a wireless-and mobility-related view. Wireless Communications, IEEE, 17(6): 44-51.
[12] El Ghazali, Y., Lefebvre, É. & Lefebvre, L. A. (2015). The Potential of RFID as an Enabler of Knowledge Management and Collaboration for the Procurement Cycle in the Construction Industry. Journal of technology management & innovation, 7(4): 81-102.
[13] Miorandi, D., Sicari, S., De Pellegrini, F. & Chlamtac, I. (2012). Internet of things: Vision, applications and research challenges. Ad Hoc Networks, 10(7): 1497-1516.
[14] Gubbi J., Buyya R., Marusic S., Palaniswami M. (2103). Internet of Things (IoT): Avision, architectur alelements, andfuture directions, uture Generation Computer Systems 29, 1645–1660.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
اینترنت اشیا، استفاده ادراک شده، آگاهی مشتریان، اعتماد مشتریان.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 1-20
-
دانلود فایل
( 851.06 KB )