-
آرشیو :
نسخه تابستان 1402
-
کد پذیرش :
1420
-
موضوع :
سایر شاخه ها
-
نویسنده/گان :
| روح اله نصیری
-
زبان :
فارسی
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
چکیده مقاله به فارسی :
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر عوامل موثر بر تمایل مصرف کننده در مواجهه با تبلیغ از طریق پیام کوتاه بر بازاریابی تلفن¬همراه بوده است. جامعه آماری شامل کلیه مشترکین تلفن همراه اول بوده که به صورت تصادفی هدفمند 140 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت گرداوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که روایی آن با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ تائید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که 1) کیفیت اطلاعات درک شده بر روی رضایت مصرف کننده تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 2) عادات به وجود آمده برای مصرف کننده بر روی اعتماد تاثیر معنادار و منفی دارد. 3) نفوذ اجتماعی بر روی مواجه با تبلیغ تاثیر معنادار و منفی دارد. 4) خود پنداری مصرف کننده بر روی مواجه با تبلیغ تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 5) انگیزه لذت جویی مصرف کننده بر روی مواجه با تبلیغ تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 6) شخصی سازی مصرف کننده بر روی مواجه با تبلیغ تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 7) رضایت مصرف کننده بر روی مواجه با تبلیغ و اعتماد مشتری تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 8) اعتماد مصرف کننده بر روی مواجه با تبلیغ تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 9) مواجه با تبلیغ بر روی تمایل مصرف کننده به خرید و رفتار مصرف کننده تاثیر معنادار و مثبتی دارد. 10) تمایل مصرف کننده بر روی رفتار مصرف کننده تاثیر معنادار و مثبتی دارد.
-
لیست منابع :
[1] بیدختی، امین علی اکبر؛ فتانه جوهری و نرگس اکرمی صومعه بزرگ(1394). بازاریابی از طریق تلفن همراه و استراتژی های تبلیغاتی در صنعت گردشگری و مهمان نوازی، اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار، همدان، انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه.
[2] توکلی، جواد و امیررضا استخریان، (1396). بررسی تفاوت های جنسیتی در رفتار مصرف کنندگان آنلاین و ارتباط با بازاریابی و تبلیغات آنلاین، اولین کنفرانس ملی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، سپیدان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان،
[3] قانع، سمیه(1394).بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی به وسیله موبایل، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری، شیراز،
[4] صیادمعروف، محمدرسول؛ محدثه فاتحی و اعظم عندلیب، (1396). تبلیغات پیامکی و هدفمندی در تجارت الکترونیک، چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات دانش بنیان در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، تهران، دانشگاه ابرار،
[5] ططری، منوچهر؛ محمد احسانی و احسان ططری،(1395).بررسی تاثیر شیوه های مختلف تبلیغات آنلاین بر رفتار خرید مصرف کنندگان کالاهای ورزشی، اولین همایش ملی آینده پژوهی، علوم انسانی و امنیت اجتماعی، لرستان، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان لرستان- موسسه عدالت گستر بارکه افلاک،
[6] محیدی، ثریا (1394). بررسی عوامل موثر بر پاسخ مصرف کنندگان به تبلیغات تلفن همراه بین دانشجویان دانشگاه پیام نور- مرکز تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان تهران - مرکز پیام نور تهران.
[7] مهدیه، امید، چوبتراش، نشاط (1394). درگيري ذهني مصرف كننده و تصميم گيري خريد. مجله مدیریت بازاریابی. شماره 22. صص 131-150.
[8] نظری, ستاره و عادله عاصمی(1396). موبایل مارکتینگ، پذیرش یا عدم پذیرش تبلیغات پیامکی از سوی کاربران، دومین کنفرانس ملی تحقیقات کاربردی در مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات، شیراز، موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی،
[9] Bauer, H. H., Reichardt, T., Barnes, S. J., and Neumann, M. M. (2016). Driving consumer acceptance of mobile marketing: a theoretical framework and empirical study. Journal of Electronic Commerce Research, 6(3), 181– 191.
[10] Beneke, J., Cumming, G., Stevens, A., & Versfeld, M. (2016). Influences on attitude toward mobile text message advertisements: An investigation of South African youth. International Journal of Mobile Marketing, 5(1), 77-9
[11] Calheiros, A. C., Moro, S., & Rita, P. (2017). Sentiment classification of consumer generated online reviews using topic modeling. Journal of Hospitality Marketing & Management, http://dx.doi.org/10.1080/19368623.2017.1310075 (Advance online publication)
[12] David J. Faulds, W. Glynn Mangold, P.S. Raju, Sarath Valsalan (2018). The mobile shopping revolution: Redefining the consumer decision process. Business Horizons, 61(2). 323-338.
[13] Lansley, G., & Longley, P. (2016). Deriving age and gender from forenames for consumer analytics. Journal of Retailing and Consumer Services, 30, 271–278.
[14] Leppäniemi, M., & Karjaluoto, H. (2016). Factors influencing consumers’ willingness to accept mobile advertising: A conceptual model. Int. J Mobile Communications, 3 (3), 691–363.
[15] Kim,Y.Peterson,R(2017). A Meta-analysis of Online Trust Relationships in E-commerce. Journal of Interactive Marketing 38 (7) 44–54
[16] Julian M. Müller, Benjamin Pommeranz, Julia Weisser, Kai-Ingo Voigt (2018). Digital, Social Media, and Mobile Marketing in industrial buying: Still in need of customer segmentation? Empirical evidence from Poland and Germany. Industrial Marketing Management . 23(11)56-65.
[17] Shareef,M. Yogesh,K. Vinod .K. Uma MK(2017). Content design of advertisement for consumer exposure: Mobilemarketing through short messaging service. International Journal of Information Management. 37 (4) 257–268.
[18] Soroa-Koury, S., & Yang, K. (2016). Factors affecting consumers’ responses to mobile advertising from a social norm theoretical perspective. Telematics and Informatics, 31 (6), 103–113.
[19] Stokes, D., & Lomax, W. (2002). "Taking control of word of mouth marketing: the case of an entrepreneurial hotelier". Journal of Small Business and Enterprise Development 9(4): 349 – 357.
[20] Roberts, K., Varki, S., & Brodie, R. (2003). "Measuring the quality of relationships in consumer services: an empirical study". European Journal of Marketing 37(1/2): 169-96.
[21] Yoo, M., & Bai, B. (2012). "Customer loyalty marketing research: A comparative approach between hospitality and business journals". International Journal of Hospitality Management 33:12- 24.
[22] Wirtz, J., & Chew, P. (2002). "The effects of incentives, deal proneness, satisfaction and tie strength on word-of-mouth behavior". International Journal of Service Industry Management 13(2):141–162.
[23] Vasudevan, H., Gaur, S., & Shinde, R. K. (2006). "Relational switching costs, satisfaction and commitment a study in the Indian Manufacturing context". Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics 18(4): 342-353.
[24] Vera, J., & Trujillo, A. (2013). "Service quality dimensions and superior customer perceived value in retail banks: An empirical study on Mexican consumers". Journal of Retailing and Consumer Services 20: 579–586.
[25] Xu, D. J., Liao, S. S., & Li, Q. (2016). Combining empirical experimentation and modeling techniques: A design research approach for personalized mobile advertising applications. Decision support systems, 44(3), 710-724.
[26] Zhang, X., & Feng, Y. (2009). "The impact of Customer Relationship Marketing Tactics on Customer Loyalty within Swedish mobile telecommunication industry". Master program in international marketing, Halmastad University: 15-17
[27] Zhixian Yi (2018). Chapter Eleven: The Future of Marketing Services and Resources. Marketing Services and Resources in Information Organizations, 1-(32)117-123.
-
کلمات کلیدی به فارسی :
تمایل مصرف کننده، تبلیغات پیام کوتاه، بازاریابی.
-
چکیده مقاله به انگلیسی :
-
کلمات کلیدی به انگلیسی :
- صفحات : 44-58
-
دانلود فایل
( 1.10 MB )