-
آرشیو :
نسخه بهار 1399 - جلد اول
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
1356
-
موضوع :
سایر شاخه های علوم رایانه
-
نویسنده/گان :
حامد بابایی، جابر کریم پور
-
چکیده :
مسأله جدول زمانبندی دروس دانشگاهی، یک فرآیند زمانبندی دروس دانشگاهی برای یک نیم سال تحصیلی توسط دانشکده های یک دانشگاه می باشد که ذاتا مسأله ای است در گروه مسائل سخت از نوع دسته ی مسائل NP-Complete. این مسأله رویدادها (استادان/دانشجویان/دروس) را در منابع (برش های زمانی/ کلاس های درسی) زمانبندی و تخصیص می دهد که این فرآیند تخصیص دارای دو قید حساس می باشد که این قیود سخت و نرم می باشند. هدف مسأله بهبود قیود نرم می باشد. در این مقاله، رهیافت های مورد بررسی برای زمانبندی استادان (مشترک مابین) دانشکده (ها) شامل، الگوریتم های خوشه بندی (K- میانگین، C- میانگین فازی و قیفی)، مقایسه ی تصمیم گیری چند معیاره¬ی فازی، ترکیبی (جستجوی محلی/ ژنتیک) و ترکیب الگوریتم های خوشه بندی با مقایسه ی تصمیم گیری چند معیاره ی فازی با ترکیبی می باشد. البته بهینگی و مقایسه ی کارآیی عملکرد الگوریتم های به کار گرفته شده در این مقاله به طور کامل مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفته است. تجارت خرده فروشی (B2C)در حال گسترش می باشد . و هر روز افراد بیشتری آن را به رسمیت می شناسند چون که راحت بوده و با سرعت بیشتری به درخواست مشتری پاسخ می دهد ، محصولات و سرویس های مشتری در دسترس بوده و در وقت و هزینه صرفه جوئی خواد شد . با توجه به افزایش روز افزون اطلاعات در تجارت الکترونیک در فروشگاه های الکترونیکی نیاز به موتور های جستجوئی می باشد تا مشتریان به راحتی بتوانند به جستجوی کالای مورد علاقه خود پرداخته و آن را با کمترین قیمت خریداری نمایند که در فروشگاههای بزرگ بدون کمک گرفتن از نرمافزارهای هومشمند که ما در اینجا به آنها عاملهای هوشمند می گوئیم امکان پذیر نمی باشد به عبارت دیگی عوامل هوشمند به عنوان نمایندگان کاربر یا فروشند در مناقصه شرکت کرده و هر کدام سعی می کنند بهترین نتیجه و سود رسانی را برای صاحب خود داشته باند یک عامل می تواند یک سخت افزار باشد یا حتی جزئی از یک سخت افزار یک سیستم که قادر به انجام دقیق وظایف خود می باشد عوامل هوشمند که در تجارت الکترونیک استفاده می شوند انقلابی را در این تجارت ایجاد کرده اند بویژ ه در مدلهای B2C .
-
کلید واژه :
عامل هوشمند ;تجارت الکترونیک ;مذاکرات الکترونیکی ;B2C
-
Title :
A New Approach to Solve University Course Timetabling Problem
-
Abstract :
In recent years the World Wide Web has become largest market place due to its exponential growth enabled extensive progress in new information society functions such as electronic commerce. Electronic commerce, known as e-commerce, is a type of industry where buying and selling of product or service over electronic systems such as the Internet and other computer networks. Simply e-commerce is buying and selling over the internet medium. Electronic commerce involves business to business (B2B), business to customer (B2C) and customer to customer (C2C) transactions. It covers a wide variety of issues including security, trust, reputation, law, payment mechanisms, advertising, ontologism, electronic product catalogs, intermediaries, multimedia shopping experiences, and .back office management. Agent technologies can be applied to any of these areas in e- commerce.
-
key words :
University Course TimeTabling (UCTTP), clustering algorithms, fuzzy multi-criteria decision making comparison algorithm, hybrid algorithm.
-
مراجع :
[1] ]Wen-Yau Liang, Chun-Che Huang, Tzu-Liang (Bill) Tseng, Yin-Chen Lin , Juotzu Tseng ,The evaluation of intelligent agent performance — An example of B2C e-commerce negotiation,Elsevier ,Available online 19 March 2012
[2] Wen-Yau Liang,The Assessment of Intelligent Agent in the B2C E-Commerce Negotiation,Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists 2011 Vol I,IMECS 2011, March 16 - 18, 2011, Hong kong
[3] 1Kourosh Dadashtabar Ahmadi, 2Nasrollah Moghadam Charkari, 3Neda Enami E-Negotiation System Based on Intelligent Agents in B2C E-Commerce ,Advances on Information Sciences and Service Sciences. Volume 3, Number 2, March 2012
[4] Ren-Jye Dzeng*, Yu-Chun Lin , Intelligent agents for supporting construction procurement negotiation , Department of Civil Engineering, National Chiao-Tung University,(2004), 1001 Ta-Hsieu Rd., Hsinchu 30050, Taiwan, ROC
[5] Ryszard Kowalczyk∗, Mihaela Ulieru, Rainer Unland , Integrating Mobile and Intelligent Agents in Advanced e-Commerce: A Survey , 2002
[6] Xiaojun Shen1, Shervin Shirmohammadi1, Chris Desmarais1, Nicolas D. Georganas1 and Ian Kerr , Enhancing e-Commerce with Intelligent Agents in Collaborative e-Communities,E-Commerce Technology, 2006. The 8th IEEE International Conference on and Enterprise Computing
[7] Aleksander Pivk, Matjaž Gams,E-commerce Intelligent Agents,Jozef Stefan Institute, Department of Intelligent Systems,Jamova 39, 1000 Ljubljana, Slovenia
- صفحات : 13-26
-
دانلود فایل
( 880.05 KB )